Mówisz "Oki", myślisz "drukarki". Choć w swej historii firma produkowała wiele różnych urządzeń elektrycznych i elektronicznych (m.in. telefony, przewody, alarmy, baterie, sygnalizatory kolejowe), to u jej podstaw zawsze leżała troska o ludzi i o zwiększenie możliwości komunikowania się między nami.

Pupilkiem mediów są obecnie rozwiązania mobilne, związane z głosem: a więc smartfony różnej wielkości i pochodzenia. Ich popularność i przydatność są uzasadnione i niezaprzeczalne: nie tylko w sferze kontaktów prywatnych, ale też w pracy, w biznesie. Telefon jest najszybszym i najpewniejszym sposobem nawiązania kontaktu z drugą osobą. Nie jest oczywiście w stanie przekazać wszystkich niuansów komunikacji, a wideo połączenie są bardzo rzadkie i raczej ograniczone do formalnych spotkań, w formalnym, specjalnie przystosowanym pokoju. Ale tekst i obraz - czyli formy przekazu, które można umieścić na materialnym nośniku (niekoniecznie na papierze) i przekazać drugiej osobie - wciąż są niezastąpione, zarówno w sferze formalnej (raporty), jak i indywidualnej (notatki, dokumenty robocze).

W tym świecie Oki pozostaje jednym z niewielu producentów skupionych wyłącznie na segmencie druku. Inne firmy próbują łapać trendy i mody, uruchamiając produkcję telefonów, komputerów, laptopów, ekranów. Oki trzyma się drukarek, inwestując pieniądze w rozwój produktów oraz rozwój relacji z klientami we wszystkich segmentach rynku. Od tanich urządzeń biurowych, jednofunkcyjnych drukarek mono, przez biurowe urządzenia wielofunkcyjne tworzące rozwiązania biznesowe do zarządzania optymalizacją i wydajnością druku, po profesjonalne modele dla branży poligraficznej oraz specjalistyczne modele dla nisz rynkowych - każdy rodzaj biznesu może korzystać z urządzeń Oki i każdy rodzaj biznesu może sięgnąć po korzyści, które te urządzenia oferują. Urządzenia wielofunkcyjne, drukarki kolorowe i monochromatyczne, drukarki igłowe i wierszowe, faksy laserowe, drukarki szerokoformatowe: każdy znajdzie coś dla siebie, w odpowiedniej cenie i z niezbędnymi parametrami pracy.

Urządzenia Oki wyróżniają się na rynku wymiarami (to historyczna przewaga firmy: ta sama jakość wydruku przy mniejszej kubaturze urządzenia), co ma niebagatelne znaczenie w dzisiejszych czasach, gdy każdy metr kwadratowy biura (lub biurka) zajęty na urządzenia i materiały eksploatacyjne kosztuje konkretne pieniądze. Historia innowacji Oki na rynku japońskim, europejskim i światowym (wprowadzenie m.in. telefonu, systemu transakcji bankowych, drukarki igłowej, tuszu białego, neonowego, drukarek LED) dowodzi, że inżynierowie tej firmy doskonale znają branżę i jednocześnie potrzeby klientów. Oki nie jest firmą, która nagle chce zgarnąć premię cenową ze sprzedaży rozwiązań konsumenckich na rynku B2B. To firma, która od początku funkcjonuje w świecie biznesu: a więc ciągłych wymagań co do jakości, ceny, wydajności, zwrotu z inwestycji, a także specyficznych potrzeb. Niektóre firmy ograniczają produkcję do wybranych segmentów. Oki natomiast cały czas produkuje pełną gamę urządzeń, ponieważ wie, że klienci firmy używają różnorodnych urządzeń, do których są przyzwyczajeni, którym ufają, na których się nie zawiedli. Inżynierowie doskonale zdają sobie sprawę ze zmian, zachodzących w nowoczesnym środowisku biurowym (rozwój chmury i mobilności, praca zdalna, korzystanie z rozwiązań IT przez osoby bez wykształcenia informatycznego), i potrafią przełożyć je na projektowane i sprzedawane produkty: łatwy dostęp do danych, niski koszt, prostota obsługi, możliwość korzystania z dowolnego urządzenia zlecającego wydruk (komputer, laptop, tablet, smartfon, inna drukarka itp.).

Jako firma wyrosła z innowacji, która od ponad 100 lat projektuje i wdraża nowe rozwiązania, Oki wie, jak ważne jest proponowanie nowinek, które umożliwią klientom przyjemniejszą pracę lub nowe możliwości. Dla typowego użytkownika innowacja związana z wprowadzeniem modeli z białym tonerem, albo z tonerem neonowym, albo z drukiem w wysokiej rozdzielczości (i przy zmniejszonym zużyciu materiału eksploatacyjnego), nie jest bardzo ekscytująca. Ale dla profesjonalisty, który dzięki powyższym innowacjom może zaproponować swoim klientom nową usługę lub oferować dotychczasową usługę w lepszych parametrach i po niższych kosztach, każda taka propozycja oznacza konkretne zyski. Różni profesjonaliści potrzebują oczywiście różnych rozwiązań: i dlatego otrzymują nieco inne urządzenia. Dzięki temu oferta Oki jest nie tylko bogata ilościowo: szeroki zakres ma swoje uzasadnienie w popycie rynkowym. Produkcja nowości tylko dla produkcji nowości nie ma uzasadnienia ekonomicznego: tę lekcję Oki wraz z całą gospodarką japońską odrobiło w okresie powojennym. Do dnia dzisiejszego stanowi to podstawę japońskiej gospodarności oraz rozsądnego zarządzania. Te wartości, wraz z wyznawanym w firmie podejściem "enterprising spirit" oraz "peace of mind", stanowią nie tylko fantastyczną podstawę do rozwoju firmy i jej oferty, ale też cenną inspirację dla klientów-przedsiębiorców na całym świecie. Szczególnie tych, którzy w swojej pracy zarobkowej korzystają z urządzeń Oki.

Dlaczego więc Oki produkuje drukarki? Ponieważ ten segment urządzeń biznesowych został uznany za obiecujący dla zarządu. Dyscyplina, zaangażowanie, pasja, pozwalają firmie rozwijać się i dostarczać świetne rozwiązania klientom. Bez konieczności ścigania się z innymi.


Kontakt dla mediów

Rekomendacje Klientów

zobacz dlaczego inni pracują z OKI