Każdy rozsądny specjalista zamawia druki marketingowe na zewnątrz: jest to oczywiste. Co najwyżej nieco kłopotu sprawia znalezienie odpowiedniej drukarni w rozsądnej odległości od biura. Jednak nawet wtedy dobrze jest posiadać w firmie profesjonalną drukarkę, żeby wydrukować prototyp i na żywo ocenić, jak prezentuje się raport lub broszura.

Nawet najlepszy monitor, z fantastycznym odwzorowaniem kolorów oraz jakością Ultra HD, nie zapewni odpowiedniej kontroli jakości wykonania niż wzięcie do ręki gotowego materiału marketingowego, obejrzeniem go w akcji, przerzuceniem stron. Reklama w magazynie, raport okresowy po wewnętrznym audycie, broszura produktowa dla uczestników kameralnego spotkania z klientami: to wszystko są media papierowe. Papier jest ich formą docelową. Formą, w której trafiają do odbiorców i są przez odbiorców czytane. Formą, przez którą trafia do nich przesłanie marketingowe, skrupulatnie zaplanowane jako kombinacja słów, obrazów i kolorów. Wydrukowany prototyp materiału marketingowego można wykonać na końcu procesu, gdy grafik przekaże całość do oceny i korekty. Można też ustalić odbiory cząstkowe i na bieżąco skorygować pewne błędy i uaktualnić założenia komunikacyjne.

Wydruk fragmentów podczas odbiorów cząstkowych ma szczególne znaczenie, gdy grafik pracuje zdalnie i zdalnie dostarcza efekty swojej pracy. Ponieważ nie można po prostu usiąść obok niego i dokładnie obejrzeć jak druki marketingowe prezentują się na wielkoformatowym ekranie z rzeczywistym odwzorowaniem kolorów w trakcie pracy, dopiero na końcu prac można ocenić efekt. Tyle że wtedy, zwykle zostaje niewiele czasu na większe poprawki. Klient musi założyć, że grafik przygotuje dokładnie to, co zostało mu zlecone. Musi mieć do niego zaufanie - a te nabywa się wraz z kolejnymi, wykonanymi wspólnie projektami i najczęściej z wykonywanymi na ostatnią chwilę poprawkami. A jeśli już mowa o poprawkach na ostatnią chwilę, to trzeba wziąć pod uwagę nerwy, stres. Nie ma nic gorszego niż nocna sesja na telefonie z grafikiem i przedzieranie się przez dziesiątki poprawek broszury, która następnego ranka ma trafić na konferencji do kilkudziesięciu lub kilkunastu najważniejszych klientów. Każda taka końcówka oznacza bardzo duży wysiłek fizyczny i umysłowy - problemy, których można by uniknąć, jeśli firma zamawiająca miałaby u siebie na stanie chociaż jedną drukarkę wyższej klasy. Wtedy można wydrukować broszurę lub inne druki marketingowe i ocenić ich wykonanie od razu i na miejscu na żywo.

Nie chodzi bowiem wyłącznie, ani nawet przede wszystkim, o kolory. W briefach reklamowych wszystkie barwy są zwykle definiowane wg palety CMYK, co zapewnia zgodność między założeniami a realizacją. Największym źródłem poprawek jest kompozycja i wzajemne położenie na stronie elementów graficznych i słownych. Nawet jeśli grafik dysponuje ekranem, który może wyświetlić w skali 1:1 format A3, to nie wyświetli kilku takich stron jednocześnie. Doświadczony grafik może sobie wyobrazić, jak będą wyglądać strony jedna po drugiej. W programie graficznym może również skorzystać z opcji galerii lub podglądu wielu stron. Ale to tylko przybliżenia rzeczywistego wydruku. Jeśli druki marketingowe to w twojej firmie podstawowe narzędzie komunikacji z klientami, nie ma innej rady jak kupić porządną drukarkę. Zwykle teksty możesz drukować na zwykłych drukarkach biurowych, ale makiety prototypowe i ostatnie wersje przed oficjalnym wydrukiem dobrze jest wykonać na urządzeniu profesjonalnym.

W ofercie Oki znajdziesz wiele urządzeń o większej lub mniejszej liczbie funkcji, na których możesz przetestować swoje druki marketingowe. Najlepiej w tej roli sprawdzą się kolorowe urządzenia wielofunkcyjne A3 i drukarki kolorowe A3. W zależności od stopnia jakości wydruku, którego potrzebujesz, możesz również sięgnąć po drukarki OKI z linii GraphicArts tak jak chociażby drukarkę neonową formatu A4 lub drukarkę z białym tonerem formatu A4 lub A3 albo drukarkę 5-tonerową (CMYK + 1) z dodatkowym kolorem białym lub błyszczącym formatu SRA3, która pozwoli Ci przenieść jakość i wygląd twoich wydruków na wyższy poziom. 

Wydruki marketingowe z pewnością nie są oczkiem w głowie dyrektora marketingu, więc decyzja często leży po stronie grafika. Gdy zostanie podjęta właściwie, może oszczędzić tobie i twoim kolegom/koleżankom wielu kłopotów i wprowadzić spokojniejszą atmosferę przed ważnymi targami, konferencjami, spotkaniami zarządu czy akcjonariuszy.


Kontakt dla mediów

Rekomendacje Klientów

zobacz dlaczego inni pracują z OKI