Spółdzielnia Mieszkaniowa Bródno Branża: Nieruchomości Rozwiązanie: ES8473dnct Lokalizacja: Warszawa, Polska

Informacje o kliencie:                                                  

Spółdzielnia Mieszkaniowa „Bródno” jest jedną z największych w Warszawie – liczy obecnie ponad 26 tys. członków i zajmuje teren blisko 140 ha. Samodzielną działalność rozpoczęła w 1978 r. po podziale RSM „Praga”. Spółdzielnia posiada ponad 200 budynków mieszkalnych, w których znajduje się blisko 23 tysiące mieszkań i ok. 450 lokali użytkowych.

Rozwiązanie OKI zostało wdrożone na jednym z administrowanych przez Spółdzielnię osiedli – os. Kondratowicza. Do portfolio Spółdzielni należą również inwestycje takie jak: Nowe Bródno czy Bródno Centrum.

Wyzwanie:

Specjaliści OKI stanęli przed wyzwaniem zrewolucjonizowania funkcjonowania przestrzeni biurowej klienta, w której znajdowało się 19 urządzeń różnych producentów. Na co dzień z drukarek oraz urządzeń wielofunkcyjnych w biurze korzysta około 20 pracowników. Jest to średnia grupa robocza o wysokim miesięcznym zapotrzebowaniu na druk z dużą potrzebą korzystania z innych funkcji urządzeń poza drukowaniem, takich jak skanowanie czy kopiowanie.

Różnorodność urządzeń w firmie powodowała duże straty związane z oddzielnym serwisowaniem maszyn poszczególnych producentów (Ricoh, Canon, Xerox, HP, Brother), korzystaniem i zamawianiem różnych materiałów eksploatacyjnych (tonery, bębny) oraz ich przechowywaniem.

Posiadanie w firmie maszyn wielu producentów wpływało również na wydajność pracowników, którzy musieli posiadać umiejętność obsługi różnych urządzeń oraz mieć na komputerze zainstalowane odrębne sterowniki, by móc korzystać z określonych funkcji.

Takie rozwiązanie w przestrzeni biurowej, w której miesięczne ilości wydruków są duże, wpływało niekorzystnie na wiele aspektów: wydajność pracowników, czas spędzony na drukowaniu, czas oraz koszty związane z eksploatacją urządzeń.

To, co było równie ważne dla firmy brak kontroli nad ilością wydruków oraz niemożność dokładnego określenia wydatków związanych z drukowaniem w firmie. Spółdzielnia wraz ze specjalistami OKI postawiła sobie za cel ujednolicenie środowiska druku, spadek kosztów i kontrolę wydruków.

Rozwiązanie:

Odpowiedzią na problemy klienta była propozycja kompleksowej usługi, od analizy aktualnego stanu pod kątem wydajności i kosztów, poprzez zaproponowanie optymalnego rozwiązania, wdrożenie i finalnie zobrazowanie korzyści dla przedsiębiorstwa.

Po audycie Partner OKI, który zajmował się serwisem urządzeń u klienta, zaproponował, iż idealnym rozwiązaniem na problemy związane z brakiem kontroli oraz wydajnością urządzeń i pracowników będzie zastąpienie dotychczasowej ilości urządzeń – trzema maszynami OKI z aplikacją do kontroli wydruków – QubeTechnology.

Wybór padł na model ES8473dnct, czyli kolorowe urządzenie wielofunkcyjne A3 drukujące w technologii LED. Są to maszyny korytarzowe dedykowany wymagającym grupom roboczym, niesamowicie wydajne, szybkie i łatwe w obsłudze. Łączą w sobie 4 funkcje – druk, xero, skan i faks. Drukują z szybkością 35 stron na minutę w formacie A4 (zarówno w bieli i czerni, jak i w kolorze) oraz 20 stron na minutę w formacie A3. Wysoka jakość, oszczędność, bezawaryjna technologia LED, zaawansowane funkcje oraz wszechstronność sprawiły, że do biura Spółdzielni wybrano model ES8473dnct.

Kluczowa w decyzji Klienta była rekomendacja Partnera, wyposażenie urządzeń wielofunkcyjnych OKI w standardzie oraz cena – nie tylko maszyn, ale i ich późniejszej eksploatacji.

Rozwiązanie wdrożono w ciągu 2 miesięcy od zgłoszenia ofertowego klienta.

Korzyści:

Największym wyzwaniem stojącym przed specjalistami OKI było po pierwsze umożliwienie kontrolowania kosztów wydruku oraz po drugie ich obniżenie w skali firmy.

Po przeliczeniu kosztów w pierwszym okresie funkcjonowania nowego rozwiązania obliczono, iż oszczędności związane ze środowiskiem druku wyniosły ok. 50%. Pomimo tego,  iż w nowej kwocie liczona jest również opłata związana z dzierżawą urządzeń. Koszty klienta bowiem dzielą się na opłatę stałą – za dzierżawę urządzeń oraz opłatę zmienną zależną od serwisowania i zużycia materiałów eksploatacyjnych.

Firma zyskała urządzenia zdecydowanie szybsze, wydajniejsze i prostsze w obsłudze.

Wprowadzenie nowego rozwiązania doprowadziło do ujednolicenia obsługi serwisowej, zwiększenia bezpieczeństwa oraz weryfikacji ilości wydruków, dzięki kontrolowanemu dostępowi do urządzeń za pomocą kodu PIN.

Rozwiązanie przyniosło Spółdzielni korzyści funkcjonalne oraz biznesowe.

Przyszłość:

Proces wdrożenia nowego rozwiązania u Klienta przebiegł sprawnie i bezproblemowo.

Umowa z klientem została zawarta na okres 36 miesięcy.

Jest to pierwsze pilotażowe wdrożenie, po jego sukcesie można spodziewać się zaangażowania OKI w zmiany na innych osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej „Bródno”.

bródno

 Bródno brod


Kontakt dla mediów

Rekomendacje Klientów

zobacz dlaczego inni pracują z OKI