Największym zyskiem z produkcji broszur, ulotek, plakatów, katalogów i wielu innych materiałów marketingowych w oparciu o własne urządzanie wielofunkcyjne, jest to, że można tworzyć kampanie oraz ich składniki szybko i efektywnie, bo na miejscu – w biurze.

W internecie największe sukcesy komunikacyjne odnosi real-time marketing, czyli marketing czasu rzeczywistego. Szybkie reagowanie na wydarzenia daje firmie szansę na zdobycie popularności dzięki inteligentnym i dowcipnym działaniom. Tak jak, gdy podczas finału Super Bowl zgasło na stadionie światło a producent ciastek, które najlepiej smakują moczone w mleku, natychmiast opublikował na Twitterze informację, że jego wyroby są pyszne także po ciemku.

Real-time marketing w druku

Pojęcie real-time marketing wywodzi się z internetu, jednak nie musi się do niego ograniczać. Doskonale w tę koncepcję wpisują się najnowsze technologie kolorowego, cyfrowego druku. W największym skrócie – jeśli mamy pod ręką kolorową drukarkę, możemy dużo szybciej zareagować na otaczającą nas rzeczywistość. Szybko, samodzielnie przygotować materiały marketingowe. Jest to olbrzymia korzyść dla firm, które często aktualizują informacje zawarte w drukowanych materiałach. Największym zyskiem jest błyskawiczny proces produkcji broszur, ulotek, plakatów, katalogów i wielu innych materiałów, a także to, że można tworzyć kampanie oraz ich składniki szybko i efektywnie, bo w biurze.

Spójność i estetyka

Kampanie marketingowe, aby były skuteczne i ściągały uwagę klientów, muszą być widoczne, spersonalizowane i przyciągać wzrok. Dlatego obok atrakcyjnych treści ważna jest estetyka. Na przykład tworząc plakaty informujące o promocji w sklepie, zazwyczaj nasi sprzedawcy wykorzystują do tego celu kartkę papieru i flamaster. Tymczasem, gdyby mieli na zapleczu kolorowe urządzenie wielofunkcyjne i zechcieliby wykorzystać jego możliwości do stworzenia plakatów marketingowych, zyskaliby profesjonalne materiały. Przed wszystkim plakaty lub ulotki miałyby ten sam spójny wygląd. Krój liter zależałby od wyboru czcionki, a nie od tego, który z pracowników ma właśnie wolną chwilę i może zając się wypisywaniem ulotek. Ponadto wydrukowane plakaty to trwałe, czytelne i nieblaknące od słońca litery. Materiały promocyjne są czytelne i przejrzyste. A dodatkowo łatwo dodać do nich elementy kojarzące się z działalnością, np. logo czy strzałkę pokazującą, gdzie znajdują się towary. Co ważne, profesjonalne wydruki może wykonać praktycznie każdy z pracowników.

Redukcja kosztów

Produkcja i aktualizacja materiałów marketingowych jest kosztowna, gdy są one drukowane poza firmą. Dlatego warto przejść na drukowanie ich w biurze. W takim modelu projekty można przetestować i zmienić na krótkiej serii próbnej. Co więcej, nowoczesne rozwiązania drukujące zapewniają szybki dostęp do materiałów w całej firmie z możliwością druku na żądanie. Jest to ważne dla organizacji z wieloma działami, drukowanie na żądanie obniża koszty dystrybucji poprzez wyeliminowanie konieczności transportowania materiałów pomiędzy biurami. Przechowywanie i indeksowanie plików na centralnym serwerze lub w chmurze sprawia, że oddziały i personel mają dostęp do aktualnych materiałów z każdej lokalizacji i mogą je drukować na żądanie.

Najnowsze drukarki firmy OKI umożliwiają niedrogie drukowanie wysokiej jakości materiałów marketingowych w biurze, dając możliwość drukowania krótkich serii, nagłych zleceń i drukowanie na żądanie. Oznacza to oszczędność czasu zespołów kreatywnych. Odchodzą również koszty logistyki, bo plakaty są drukowane na miejscu i dokładnie tyle sztuk ile potrzeba.


Kontakt dla mediów

Rekomendacje Klientów

zobacz dlaczego inni pracują z OKI