Idealny projekt, dobre parametry i doskonale dobrana powierzchnia – to recepta na idealny baner reklamowy. Kluczową rolę na etapie realizacji odgrywa dobrze dobrane urządzenie do druku. A wszystko w myśl najnowszych wymogów, jakie stawiają przepisy uchwały krajobrazowej.

Nowe przepisy nakładające ograniczenia na twórców reklamy zewnętrznej zostały uchwalone już w Gdańsku. Przepisy zakładają, że nie będzie można m.in. oklejać filią witryn sklepowych, zasłaniać okien, wieszać banerów na płotach. Reklamy nie znikną, ale mają bardziej pasować do różnych stref miejskich. Reklamodawcy na dostosowanie się do nowych przepisów mają dwa lata. Podobne dyskusje trwają w innych miastach. Zaawansowane prace trwają np. w Warszawie, gdzie uchwała ma znacznie zmniejszyć obecność reklam wielkoformatowych.

Projekt pasujący do tkanki miejskiej
Właśnie dlatego nowoczesne banery muszą być wysmakowane i powinny pasować do charakteru miasta, do jego mieszkańców i grupy docelowej naszego produktu. Baner reklamowy musi być swoistą sztuką miejską, która nie będzie szpecić tkanki, ale sprzedawać produkt i usługę w niebanalny sposób. Stworzenie baneru, który przyciągnie klientów, a jednocześnie wpisze się w nadchodzące przepisy, zobowiązuje do stworzenia projektów na pograniczu art designu.

Idealne parametry
Projekt musi mieć dobrej jakości zdjęcia, rozmiary czcionek, odpowiednie nasycenie kolorów. Dobre parametry projektu, dadzą doskonały efekt w druku. Baner nie musi być gigantyczny, musi przyciągać jakością. Nośniki zewnętrze muszą być mocne, aby wytrzymać wpływ czynników atmosferycznych.

Baner nasycony kolorami
Idealnym wzorem będzie baner Frontlit, czyli jeden z najpopularniejszych typów reklamy zewnętrznej. Taki baner jest drukowany jednostronnie, wodoodporny, trudny do zniszczenia. Poza tym jest praktyczny w transporcie, gdyż wystarczy go zwinąć w rulon. Może być matowy lub błyszczący.

Takie drukowanie, na szerokiej gamie nośników (w tym banerów) zapewnia np. ColorPainter E-64s. Wydajny oraz bezwonny tusz ECO jest trwały i idealny do druku zewnętrznego. Poza tym maszyna dopuszcza druk m.in. na PCV, siatce oraz papierze z białym i niebieskim tyłem. Drukarki firmy OKI pozwalają na dostosowanie gramatury oraz formatu, nawet do 1,3 metra długości.

Alternatywą dla tego typu banerów, mogą być nośniki z zastosowaniem tonerów neonowych. Ten rodzaj druku pozwala na uzyskanie bardzo żywych kolorów. Poza tym ten rodzaj nośnika będzie świecił całą swoją powierzchnią, gdy np. oświetlą go światła przejeżdżającego samochodu. Tym samym nośnik eksponuje produkt zarówno w dzień, jak i w nocy.

Obydwa nośniki, odpowiednio zaprojektowane i wyeksponowane, z pewnością nie pozwolą klientom przejść obok przekazu obojętnie.


Kontakt dla mediów

Rekomendacje Klientów

zobacz dlaczego inni pracują z OKI