Błękitne niebo i bezkresny ocean. Tradycja i zaufanie. W wielu krajach wiąże się z tożsamością narodową. W biznesie kolor niebieski zwiększa produktywność i zachęca klientów do zakupu.

Zgodnie z wynikami ankiety YouGov, przeprowadzonej w 10 krajach na 4 kontynentach, kolor niebieski ogłoszono najpopularniejszym kolorem świata w 2015 r. W niedawnym konkursie współorganizowanym przez producenta papieru GF Smith w ramach programu Hull 2017 City of Culture 30 000 osób ze 100 krajów mogło wybrać kolor z nieograniczonej palety.

Choć niebieski wygrał również w tym przypadku, szersza paleta wykazała, że wśród uczestników największym zainteresowaniem cieszy się niebiesko-zielony turkus.

Niebieski kolorem biznesu

Wykorzystywanie przez firmy koloru niebieskiego w logach i wizerunkach może pomóc w przekazaniu klientom ważnych komunikatów. W przypadku instytucji finansowych są to skojarzenia z zaufaniem, siłą i stabilnością. Inne duże firmy, w tym marki technologiczne, pokazują za jego pomocą produktywność i innowacyjność.

Badanie Color Communications Inc podkreśliło wagę pierwszego kontaktu — wystarczy 90 sekund, aby wyrobić sobie opinię o marce. Szacuje się, że w tym czasie sam kolor ma wpływ na 62–90% podejmowanych decyzji. Pozbawienie loga koloru czyni je całkowicie nierozpoznawalnym.

Badania naukowe wykazały, że niebieskie światło aktywuje ważną funkcję mózgu, która zwiększa czujność i uwagę. Światło takie było też przedmiotem badania producenta samochodów Honda i specjalistów od neurobiologii z Experience Insight. Odkryli oni, że ma ono znaczący wpływ na zachowanie klientów.

Eksperyment opisany w magazynie Marketing Week porównał transakcje sprzedaży przeprowadzone w zwykłym salonie sprzedaży z odbywającymi się w specjalnej „niebieskiej kapsule”. Kojące błękitne ściany pozwalały klientom się odprężyć, co czyniło transakcje przeprowadzane w kapsule 35% bardziej zyskownymi, niż te w zwyczajnym środowisku sprzedażowym.

Oczywiście, gdy do wyboru jest całe spektrum żywych barw, żadna z nich nie będzie idealna dla każdej marki lub klienta. Najważniejsze, aby po stworzeniu lub zmianie marki czy wyborze koloru kampanii klienci, potencjalni klienci, pracownicy oraz wszyscy odbiorcy i interesariusze stale widzieli ten sam odcień — ukazujący dziesiątki lat historii lub najnowsze trendy wybrane przez biznesową siłę twórczą.

Dla zespołów zajmujących się marketingiem i tworzeniem marki oznacza to niezmienne umieszczanie tego samego koloru na listach, raportach, etykietach półkowych, plakatach i banerach. Firmy graficzne również muszą spełniać obietnice marki i komunikatu — na opakowaniach, koszulkach czy oknach. Użycie odpowiedniej technologii zapewni stałą jakość i oszczędność działań.

OŻYWIAMY MATERIAŁY KOLOREM

Wykorzystujące cyfrową technologię LED drukarki kolorowe o wysokiej rozdzielczości firmy OKI sprawiają, że loga i obrazy są wyraziste, ostre i błyszczące, a nasze oprogramowanie sprawdza ułożenie, pasowanie i balans kolorów, zapewniając druk w niezmiennej, wysokiej jakości.  Możesz za dotknięciem przycisku drukować na miejscu na szerokiej gamie nośników, od wizytówek w formacie A6 po banery długości 1,2 m, a także broszury marketingowe i ulotki.

Bez względu na to, czy Twoje logo jest kojąco szafirowe, czy Twoja marka jest pełna czerwieni chilli, czy Twoje opakowania prezentują dyniowy pomarańczowy, odcień i precyzja mają wielkie znaczenie, gdy chodzi o kolory wpływające na nastrój. Uzyskaj doskonały efekt druku za pierwszym i każdym kolejnym razem — ani Ty, ani klienci nie poczujecie złego bluesa.

 


Kontakt dla mediów

Rekomendacje Klientów

zobacz dlaczego inni pracują z OKI