W czym podobna jest etykieta jako zbiór norm zachowania i etykieta na produkcie sklepowym? W obu przypadkach choć jej obecność jest oczywista, to nie zawsze jest najwyższej próby i w obu warto podnosić poprzeczkę. Jeśli chodzi o etykiety produktów – to proste.

Ostatnio poruszony temat etykiety był pretekstem do wyeksponowania roli białego tonera. Nie ma cienia wątpliwości, że wart on jest poświecenia niejednej publikacji,. Wprowadzenie go bowiem do laserowych urządzeń drukujących w ogóle, a do drukarek etykiet w szczególe nadaje całkiem nową jakość m.in. w handlu detalicznym.

Możliwość samodzielnego druku w wysokiej jakości etykiet przy użyciu np. drukarki Oki Pro1050 nadaje zupełnie nowy wymiar temu elementowi – etykieta nie jest czymś zastanym na co jest się skazanym. Może być żywym tworem, który ulega zmianom, kiedy tylko zostanie to uznane za przydatne. Dzięki szerokiemu zakresowi funkcjonalności współczesnych urządzeń drukujących mogą służyć do produkcji niemal wszelkich materiałów w handlu o każdym profilu. Etykiety są przecież integralną częścią biznesu w sklepach z żywnością i napojami, ogrodniczych, w sklepach specjalistycznych i hobbystycznych, meblowych i wyposażenia wnętrz itd. Jednym z przypadków, w których zastosowano rozwiązanie Oki jest przykład włoskiego browaru Zion. Producent tworzy i drukuje na miejscu przyciągające wzrok, spersonalizowane materiały marketingowe dopasowane do klientów. Obejmują one banery, menu, etykiety na szyjki butelek, opaski na nadgarstek i wiele innych. Możliwość drukowania na odpornych na wodę i rozdarcie oraz perforowanych nośnikach jest ważna w branży napojów. Sprzęt Oki umożliwia firmie Zion szybkie dostosowanie i tworzenie materiałów reklamowych na szerokiej gamie nośników za pomocą jednego małego urządzenia, co eliminuje konieczność korzystania z materiałów drukowanych zewnętrznie.

Skoro padło już pytanie o podobieństwa między etykietą w sensie społecznym, międzyludzkim, a etykietą produktu, to można też zadać pytanie o różnice. Jedna sama się nasuwa. Etykieta jako zbiór norm zachowania, zwyczajów i form towarzyskich powstała dawno temu i chyba nie można jej wzbogacić. Raczej przeciwnie niestety – z czasem wiedza o niej zdaje się mieć coraz mniejsze zastosowanie. Zupełnie odwrotnie jest w przypadku etykiety na produkcie. Przestaje być bowiem elementem w sztywnych ramach, który musi być zastosowany zgodnie z przyjętymi i obowiązującymi od dawna zasadami. Każdy dostawca może nie tylko ją wydrukować, ale też przygotować. To może obudzić w producencie żyłkę projektanta i wyzwolić potencjał w zakresie wzornictwa. Właściciel firmy w tym przypadku jest kreatorem zarówno produktu, jak i etykiety i dodatkowo może dzięki temu mieć poczucie większej sprawczości w kwestii wprowadzania produktu na rynek. A jeśli producent jest perfekcjonistą, to samodzielnie przygotowana etykieta będzie miała dla niego dodatkowe znaczenie. Nie musi się bowiem martwić czy złościć, że którykolwiek element etykiety czy to pod względem kształtu czy barwy nie jest wykonany całkiem zgodnie z zamówieniem. Potwierdza to Amaurys Perez, dyrektor generalny firmy Zion:

- Jeśli drukarka Oki jest dostępna na miejscu, wszystkie pomysły mogą być zrealizowane.


Kontakt dla mediów

Rekomendacje Klientów

zobacz dlaczego inni pracują z OKI