druk

W przeszłości druk na folii był zarezerwowany dla profesjonalnej poligrafii. Dziś jest możliwy i to w najwyższej jakości nie tylko na specjalistycznych drukarkach Oki, ale również na modelach tego producenta, które są przeznaczone do użytku w zastosowaniach „cywilnych”.

Auto, którego drzwi są wyposażone w centralny zamek i elektrycznie otwierane szyby kilkadziesiąt lat temu było niezwykłą rzadkością przeznaczoną dla modeli z najwyższej półki. Dziś jest to absolutny standard. Podobnie jest z drukiem na folii.

Folia pokryta drukiem czy grafiką, to dla poprzednich pokoleń symbol swoistej wiedzy czy wręcz technologii tajemnej. Nic dziwnego, nie praktykowano bowiem druku na powierzchniach foliowych na sprzęcie biurowym. Warto również dodać, że funkcjonalność stosowania takiego medium była ograniczona. Dla tych, których numer Pesel zaczyna się od cyfry mniejszej niż 8 zadrukowana folia kojarzy się przede wszystkim z rzutnikiem, który był protoplastą dzisiejszych narzędzi edukacyjnych takich jak tablica multimedialna czy monitor interaktywny. Dziś druk laserowy, a zwłaszcza technologia LED stosowana przede wszystkim w sprzęcie Oki, umożliwia wykorzystanie tego oryginalnego medium, nawet w urządzeniach biurowych.

 - Drukarki laserowe, ze względu na swoją specyfikę procesu wydruku i specyfiki termicznej, mogą drukować na foliach różnego typu – przeźroczystych, nieprzeźroczystych, gładkich czy matowych. Ważne, by były to folie przeznaczone dla drukarek laserowych – powiedział Patryk Wąsowicz, Product Marketing Manager CEE w polskim oddziale Oki Europe.

Zakres funkcjonalny zastosowania takich nośników jest bardzo szeroki, tym bardziej, że folia jest wodoodporna. Może to być najbardziej tradycyjny i wspomniany sposób, czyli do projekcji, świetnie sprawdzi się też w przypadku wyklejania na szybach. Lista zastosowań takiego nośnika ograniczona jest praktycznie tylko przez wyobraźnię użytkownika. Ciekawym przykładem druku na folii w zastosowaniu komercyjnym jest przedstawienie oferty biura nieruchomości. Chyba każdy spotkał się z takim widokiem – witryna dużego okna agencji nieruchomości wypełniona od góry do dołu arkuszami A4, każdy z nich informujący, czarno na białym, o szczegółach oferty kupna, wynajmu, domu czy mieszkania. Dziś, w dobie wszechobecnych monitorów oraz rozwiązań monitorowych typu Digital Signage, tradycyjna kartka papieru nie jest zbyt atrakcyjnym nośnikiem informacji. Co innego, gdy zastąpić ją właśnie folią, podświetloną z tyłu. Wrażenie jest takie, jakby witryna firmy była wypełniona monitorami wyświetlającymi oferty na ekranach. Nie ma cienia wątpliwości, że takie przedstawienie oferty jest dużo skuteczniejszym nośnikiem informacji niż tradycyjny papier. W taki sam sposób można przedstawiać menu w restauracjach czy listę promowanych modeli aut na wyprzedaży w oknie wystawowym dilera. Takie przykłady można mnożyć.


Kontakt dla mediów

Rekomendacje Klientów

zobacz dlaczego inni pracują z OKI