Przejdź do treści
Strona główna » Dlaczego w dobie internetu warto drukować katalogi

Dlaczego w dobie internetu warto drukować katalogi

Ostatnie pięć lat to niesamowity postęp digitalizacji, cyfryzacji i rozwoju reklamy internetowej. Coraz większa ilość budżetów marketingowych jest przenoszona do internetu. Dzieje się tak z wielu przyczyn. Przede wszystkim z każdym rokiem rośnie liczba użytkowników internetu, a koszty reklamy digitalowej często bywają niższe, niż w przypadku kampanii typu outdoor. Czy zatem nadal ma sens wykonywać marketingowe działania offline, przykładowo takie, jak druk katalogów? Okazuje się, że tak. Kiedy więc warto drukować katalogi, a kiedy lepiej przeznaczyć budżet na reklamę internetową? Przeanalizujmy kilka przypadków, aby to ocenić.

Kwestia grupy docelowej

Wiele zależy od Twojej grupy docelowej, czyli od osób, do których kierujesz swój przekaz marketingowy. Jeśli osobami, dla których przeznaczony jest Twój produkt lub usługa, są osoby w wieku 50+, wówczas druk katalogu może być dobrym pomysłem. Osoby w tym wieku rzadziej korzystają z internetu i nawet jeśli mają profile w mediach społecznościowych, to raczej nie dokonują one zakupów i zamówień za pomocą internetu. Zatem jak widać, w przypadku niektórych grup docelowych warto będzie korzystać z drukowanych materiałów reklamowych.

Niech Cię zapamiętają

Minusem reklamy internetowej jest jej krótkie oddziaływanie. Zwykle interakcja użytkownika z reklamą w sieci trwa zaledwie kilka sekund. Jeśli potencjalny klient weźmie Twój katalog do domu, wówczas spędzi on z Twoim materiałem reklamowym nieporównywalnie większą ilość czasu, niż byłoby to możliwe w internecie. Zatem, mając w pamięci ten fakt, opłaca się zadbać o jakość drukowanego katalogu. Mistrzostwo w tym formacie osiągnęła Ikea. Katalogi tego sklepu meblarskiego są na tyle ładne, że ludzie zwykle ich nie wyrzucają, tylko zachowują i przeglądają w wolnym czasie w swoich mieszkaniach. Katalog Ikei wygląda jak mała książeczka, jest wykonany z wysokiej jakości papieru (strony są połyskujące), a prezentowana w katalogu treść jest inspirująca a także relaksująca (dostarcza zatem dużo wartości dla potencjalnego klienta). To właśnie te aspekty sprawiają, że katalogi Ikei są tak chętnie przeglądane i przechowywane przez potencjalnych klientów. Za tak dużą uwagę, jaką potencjalny klient poświęca takiemu katalogowi, w internecie musielibyśmy zapłacić kilka tysięcy złotych.

Wydarzenia branżowe

Inny dobry powód do drukowania katalogów, to wydarzenia branżowe. Jeśli jesteś wystawcą na takim wydarzeniu, wówczas zadbaj o swoje drukowane materiały, które osoby odwiedzające targi będą mogły zabrać ze sobą. Osoby odwiedzające Twoje stanowisko raczej nie wejdą na Twoją stronę internetową w trakcie swojej obecności na targach, ponieważ znajdują się wówczas w zupełnie innym kontekście. W tej sytuacji zdecydowanie lepiej jest dać im materiały drukowane, które zabiorą ze sobą. Tego typu materiały przypomną im o Tobie już po zakończeniu wystawy, wtedy będą mogli oni wejść na Twoją stronę lub profil w mediach społecznościowych. W takim scenariuszu to właśnie katalog pełni funkcję promocyjną, a strona internetowa lub numer telefonu tylko pomagają klientowi sfinalizować decyzję zakupową. Biorąc pod uwagę cenę druku wykonanie takich katalogów będzie bardzo opłacalną strategią marketingową.

Jak zatem widzimy, istnieje szereg przyczyn, dla których warto jest sięgać po drukowane materiały promocyjne. Pamiętaj, aby zadbać o jakość tego typu materiałów i prezentować na nich istotne dla klienta informacje oraz Twoje dane kontaktowe, które pozwolą klientowi wrócić do Ciebie z zapytaniem ofertowym.