Przejdź do treści
Strona główna » Baner reklamowy – jak go przygotować, by przyciągał klientów

Baner reklamowy – jak go przygotować, by przyciągał klientów

Dobry baner reklamowy – czyli jaki?

Przechadzając się po mieście lub serfując po stronach internetowych wiele razy natkniemy się na różnego rodzajów banery reklamowe, które zapewne niejednokrotnie przyciągną nasze oko. Trzeba pamiętać, iż grafika jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy, nie tylko przez szybszy i łatwiejszy odbiór ale również wpływa na szybkość zapamiętania danego produktu. Profesjonalnie przygotowana reklama na długo pozostanie w naszej pamięci i będzie przyciągać dużą liczbę klientów. Warto zaznaczyć, że efektywna reklama produktu jest kluczem do pełnego sukcesu marki.

Zanim projektowanie…

Przed rozpoczęciem projektu koniecznie musimy zebrać pewne informacje, dzięki którym upewnimy się, że nasz baner reklamowy będzie jak najbardziej spełniał wszystkie założone wymagania.
Najważniejszym elementem, który zapewnia szerokie rozpoznanie, jest logo. To przecież dzięki niemu poszerzymy swoją identyfikację, a także sprawia, że za jego zasługą klienci rozpoznają firmę na pierwszy rzut oka. Następnymi informacjami, które powinniśmy przygotować do projektu, będą: nazwa firmy, a także wybrane dane kontaktowe, czyli numer telefonu, adres strony internetowej lub adres firmy. Upewniając się, że takie materiały zostaną załączone na naszym banerze, uzyskujemy gwarancję, że klient otrzyma szybką i pewną drogę do komunikacji z naszą firmą oraz informacje o jej usługach i produktach.

Ważną częścią tworzenia banera reklamowego jest format. Musimy pamiętać, że nawet najmniejsze zmiany rozmiary lub chociażby proporcji mogą prowadzić do zupełnego zaburzenia naszego projektu oraz układu graficznego. Oprócz wyboru przygotowanych rozmiarów mamy również możliwość modyfikacji jego wielkości na zamówienie – dzięki czemu dopasujemy powierzchnię do indywidualnych potrzeb. Przy wyborze wymiarów naszego banera powinniśmy wiedzieć, że zawsze możemy skorzystać z pomocy grafika, który z pewnością pomoże dobrać odpowiednie rozmiary dla naszego projektu. W stworzeniu odpowiedniego, profesjonalnego projektu może pomóc również kompetentna agencja.

Wykonanie banera reklamowego

Zapełnianie naszego projektu wielką ilością elementów nie jest czymś, co powinniśmy zrobić. Dużo części i pełne wypełnienie projektu zakłóca przekaz, a także zwiększa czas na analizę i sprawia, że baner będzie po prostu mało czytelny oraz przytłaczający. Postawmy na minimalizm oraz prostota, które zapewnią jasny i czytelny przekaz. W końcu parę sekund to maksimum czasu, jaki mają kierowcy oraz przechodnie na zapoznanie się z naszym banerem reklamowym, a my na przekazanie najważniejszych informacji oraz zachęcenie do wyboru naszego produktu lub usługi. Kolory, których użyjemy na naszej reklamie nie pozostają bez znaczenia. Grają w niej bardzo dużą rolę: prowokują, zachęcają oraz przyciągają. Nie zapomnijmy także o odpowiednim doborze proporcji, marginesów lub odpowiedniej przestrzeni pomiędzy akapitami, która jest odpowiedzialna za porządek w przekazie. Czysty, przejrzysty baner naturalnie przyciąga wzrok oraz budzi zaufanie, a także pozytywne wrażenie.

W naszym projekcie nie może zabraknąć CTA, czyli Call to Action. Pod tym hasłem kryje się przycisk na banerze, który jest odpowiedzialny za wezwanie do działania, na przykład: „Czytaj więcej…”, „Kup teraz!”, „Sprawdź teraz!”, „Zadzwoń!” czy „Wypróbuj darmowe konto!”. Mamy duży wachlarz form, które możemy zastosować tworząc nasze Call to Action, od podkreślonego tekstu, graficznego przycisku, do ikony.

Na końcu nie możemy zapomnieć o wyborze odpowiedniej lokalizacji, przecież to właśnie od niej w dużej mierze zależy sukces naszego banera reklamowego. Oczywistym jest wybór miejsca, w którym będzie duży ruch samochodów lub pieszych, co zwiększy grupę ewentualnych zainteresowanych naszą informacją, usługą lub produktem.