W zasadzie każdy, kto miał okazję reklamować się w wyszukiwarce Google, zna pojęcie kierowania geograficznego. Powyższe rozwiązanie jest dla wielu osób niezwykle interesującym elementem kampanii, który zapewnia promocję na konkretnym obszarze przy jednoczesnym wykluczeniu zbędnych wyświetleń.
Parę słów o kierowaniu geograficznym
Nowe możliwości pozwalają na korzystanie z innowacyjnych wariantów reklamowych. Jednak nie można być w nie ślepo zapatrzonym i tym samym warto stosować również te starsze i skuteczne opcje. Doskonałym wyborem będzie tu reklama geolokalizacyjna w kampanii internetowej, która to może być przyrównana do billboardu w sferze internetowej. Reklama tego rodzaju ma jednak kilka rozwiązań, które nie da się uzyskać za sprawą billboardu. Warto bowiem wiedzieć, że stosując kierowanie geograficzne w reklamach ppc mamy wpływ na wybór nie tylko miasta lub regionu, ale nawet określone obszary i obiekty na mapie. Stosowanie niniejszej formy promocji jest idealne w kontekście niewielkich firm, które działają na lokalnym rynku. Można tutaj wymienić przykładowo restauracje, kawiarnie, sklepy i salony fryzjerskie.
Profity wynikające z kierowania geograficznego na lokalne obszary
Wykorzystując w swojej promocji kierowanie geograficzne mamy możliwość przypasowania kampanii promocyjnej do działalności na lokalnym rynku. Niepodważalnym atutem takich działań jest wysoka ich precyzja, możemy bowiem wskazać nie tylko interesujący nasz region, miasto, ale też promień. Zatem widać doskonale, że granice działania reklamy da się dostosować niezwykle precyzyjnie. Modyfikując zakres działania reklamy, wpływamy na jej zasięg. Tym samym zmniejszamy lub zwiększamy ilość osób, do jakich ma ona trafić. Chociaż zwiększanie zasięgu wydaje się w tym przypadku kuszące, to jednak warto mieć świadomość, że trafi ona wówczas do bardziej przypadkowych odbiorców niż nasza grupa docelowa. Warto też nadmienić, że element kierowania geograficznego doskonale współpracuje z innymi sposobami dopasowania reklam. Tym samym w jeszcze większym stopniu możemy dostosować promocję firmy do danego segmentu odbiorców.
Jednym słowem warto korzystać z opisanego tu sposobu doboru odbiorców przy układaniu kampanii reklamowej. Szczególnie pożądane jest to dla kogoś, kto chce intensywniej wejść w lokalny rynek.