Przejdź do treści
Strona główna » Wyposażenie biura – co koniecznie musisz kupić?

Wyposażenie biura – co koniecznie musisz kupić?

Nawet niewielka firma potrzebuje swojego biura. Aby można było w nim komfortowo i efektywnie pracować należy je odpowiednio wyposażyć. Niektóre urządzenia i akcesoria można wybierać dowolnie, opierając się na prognozowanych potrzebach biura, jednak pewne sprzęty muszą mieć specyfikację zgodną z wymogami prawnymi. Co przyda się w każdym biurze?

Planując wyposażenie biura, skupiamy się zwykle na wyborze komputerów, krzeseł i biurek oraz miejsca na przechowywanie dokumentów. Te kwestie są oczywiście bardzo ważne, jednak nawet w niewielkim biurze potrzebne są też inne sprzęty i akcesoria. Ułatwiają one wykonywanie codziennych obowiązków i zwiększają efektywność pracowników. Co jeszcze trzeba kupić do biura?

Niszczarka do dokumentów

Aby realizować wszystkie postanowienia ustawy o ochronie danych osobowych w małej firmie, warto zakupić niszczarkę do papieru. Wymogi z zakresu RODO jasno określają, kto jest odpowiedzialny za utylizację dokumentów i w jaki sposób należy tego dokonać. Wyrzucenie bezpośrednio do kosza dokumentów zawierających dane osobowe jest nierozważne i podlega dotkliwym karom. Dlatego w każdej firmie powinny zostać stworzone szczegółowe procedury dotyczące pozbywania się dokumentów. Aby stopień zniszczenia uniemożliwiał odczyt, warto zakupić niszczarkę spełniającą normę DIN 66399 dla konkretnej klasy dokumentów. Takie niszczarki ma w swojej ofercie firma Fellowes. Są one wyposażone również w funkcję niszczenia kart i zszywek do papieru, dzięki czemu znacznie skracają czas przygotowywania dokumentów do procesu utylizacji. Należy też pamiętać, że ustawa wymaga zniszczenia wszystkich nośników danych. Będą to więc nie tylko arkusze papieru, ale także płyty cd, czy dyski komputerów. Nie wystarczy jedynie usunąć dane – konieczne jest fizyczne zniszczenie nośnika. Niezależnie od tego, czy utylizacji poddajemy dokumenty, czy dane zapisane w innej formie, z przebiegu procesu należy sporządzić raport.

Bindownica

Narzędziem, które bardzo ułatwia pracę w biurze, jest bindownica. To niepozorne urządzenie pozwala w szybki i wygodny sposób połączyć dużą ilość stron. To ważne dla zachowania porządku – w innym przypadku pojedyncze kartki mogłyby się zgubić lub ulec zniszczeniu. Bindownica poradzi sobie zdecydowanie lepiej niż spinacze biurowe i zszywki, szczególnie przy grubszych stosach kartek. Tak przygotowane dokumenty są także wygodniejsze w użyciu.

Ergonomiczne podkładki

Każda osoba, która spędza dłuższy czas przy komputerze, z pewnością rozumie potrzebę zakupu takich akcesoriów. Dzięki nim można odciążyć nadgarstek i uniknąć bólów i drętwienia rąk, które są częstym problemem wśród pracowników biurowych. Podkładki ułatwiają także utrzymanie biurka w czystości. Warto zakupić nie tylko specjalne podkładki pod mysz i nadgarstek, ale także te, które układa się przed klawiaturą. Takie akcesoria nie są zwykle bardzo drogie, a znacząco ułatwiają i przyspieszają wykonywaną pracę. Pracownicy biura z pewnością docenią fakt, że dbamy o ich komfort.