Obalamy 5 mitów na temat branży SEO
Branża SEO to bardzo szeroki zakres działań z coraz obszerniejszej dziedziny internet marketingu. Odkąd powstały wyszukiwarki internetowe i umożliwiono nam sprzedaż produktów i usług przez internet, pojawiło się na świecie wielu specjalistów, którzy zajmują się optymalizacją stron internetowych i ich otoczenia celem wypracowania jak największego ruchu użytkowników internetu kierowanych na sprzedające produkty i usługi strony internetowe. Im bardziej konkurencyjną przestrzenią staje się internet, tym więcej osób chciałoby posiąść zdolność wywierania minimalnego choćby wpływu na pozycje stron internetowych oferowanych przez wyszukiwarki jako odpowiedzi na pytania użytkowników. Wraz z całą historią wyszukiwarek i tym, jak wielką one obecnie odgrywają rolę wiąże się sporo nieprawdziwych przeświadczeń. W artykule obalamy 5 mitów na temat branży SEO.
Mit 1 : Branża SEO to naciągacze
Jeżeli wyszukiwaliście kiedykolwiek czegokolwiek w google to na pewno mieliście szansę zauważyć, iż w konkretnych przypadkach przykładowo poszukując produktów natrafialiście na oferty kilku tak naprawdę portali internetowych? Dla przykładu, gdy znaleźć będziemy chcieli, powiedzmy narzędzia, z dużą dozą prawdopodobieństwa wyświetlą nam się największe portale aukcyjne oraz kilka dużych firm z kategorii budowa i technika. Czy to przypadek ? Nie tylko nie sądzimy ale doskonale wiemy jakie agencje SEO są odpowiedzialne za ich sukces. Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania to działanie najlepszej klasy specjalistów od optymalizowania stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, optymalizowania treści pod kątem wyszukiwarek i optymalizacji ponad dwustu pozostałych czynników wpływających na to, czy Google wyświetli nam na pytanie o narzędzia stronę firmy A, czy stronę firmy B
Mit 2 : Agencje SEO biorą pieniądze za nic
Prawda: Agencje SEO pobierają opłaty za wykorzystywane do ich pracy rzadkie i kompetentne zasoby ludzkie, serwery, treści i ogromne zaplecza umożliwiające wspieranie optymalizacji stron internetowych ich klientów pod kątem wyszukiwania. Bardzo dużym składnikiem kosztów jest też czas poświęcany na analizowanie relatywnie tanich do pozycjonowania fraz kluczowych specyficznych dla branży, w której wyspecjalizowana jest firma klienta agencji.
Mit 3: Każdy może się zająć SEO
Prawda: Teoretycznie wystarczy 10 000 godzin spędzonych na danym zadaniu aby osiągnąć w nim światowy poziom sprawności. W praktyce 10 000 godzin to 1250 dni po 8 godzin poświęconych na samą naukę danej czynności do poziomu profesjonalnego. 1250 dni to prawie 3,5 roku poświęconego na samą naukę optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek. Ile firm przetrwa 3,5 roku bez przychodów a jedynie z kosztami wydanymi na naukę? Prawdopodobnie niewiele. Branża SEO składa się ze specjalistów w wielu dziedzinach, od keyword research, po content marketing, copywriting aż po link building, nie wspominając o wysoko zaawansowanej dziedzinie optymalizacji szybkości ładowania stron internetowych. Teoria to nie zawsze praktyka. Jeżeli chcesz rozpocząć działania SEO dla swojej firmy a SEO jest Ci obce to zdecydowanie polecamy zatrudnienie zespołu profesjonalistów w danej dziedzinie.
Mit 4: Google nie lubi branży SEO
Prawda: Wyszukiwarki internetowe jako wielkie interaktywne katalogi stron internetowych osiągają swój sukces udzielając dobrych odpowiedzi na zadawane pytania. Google zarabia na reklamach, między innymi dzięki temu, że dobrze zoptymalizowane do zapytań strony internetowe w wynikach organicznych pojawiają się w jak największym stopniu. Dzięki odpowiedziom wysokiej jakości, w dużej mierze odpowiedziom dopieszczonym przez branżę SEO użytkownicy Google postrzegają ją jako najlepsze miejsce do zadawania pytań na świecie. Google lubi SEO z dobrą treścią. Google nie lubi jednak technik spamerskich, które w branży SEO ze względu na długoterminowy charakter nie mają długiego okresu przydatności.
Mit 5: SEO jest lepsze niż SEM
Prawda: To kolejny mit wynikający z nieznajomości tematyki. SEO, czyli Search Engine Optimisation, po polsku optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek to element SEM, czyli Search Engine Marketing, kompleksowych działań z marketingu w wyszukiwarkach.